weetjes en info over de film

in ons filmproject werd er natuurlijk heel wat meer gedaan dan enkel toneelspelen of filmen.

We leerden eerst over de geschiedenis van de film en maakten heel wat oude filmapparaten na, zie vorige blog.

we leerden over filmmuziek: en dansten en sprongen, maakten geluiden bij een echte film, …

we leerden over speciale effecten in de film en zochten de voor en na foto’s die bij elkaar horen. Hoe gek dat iemand zo kan veranderen door op de computer bij te tekenen en aan te passen… Trucage van de bovenste plank.

we leerden wie er allemaal meewerkt aan een film: op de ipad stonden geluidsfragmenten die je moest beluisteren en zo kon je ontdekken wie het was. IN een andere hoek moest je lezen en zoeken wie het was. De acteur, de cameraman, de filmtechnicus, … en nog veel meer moeilijke beroepen.

In de bioscoop werken ook heel wat mensen die onderzochten we ook.

In kleine groepjes schreven we ook de scenario’s voor onze filmpjes. Dat was een hele klus, realistisch, fantasie, special effects… Benieuwd naar het resultaat?

we schreven en tekenden samen ook een storyboard over een vulkaan met draken. Dit verhaal gebruikten we ook als leesboek voor het eerste en begrijpend lezen van het tweede.

we werkten in dit project ook veel met partners uit het tweede: samen een ei-ij bundel maken in filmsfeer, samen lezen, samen schrijven…

 

Comments are closed.