wat we zoal deden de tweede week

Maandag 08/09/2014 tot en met vrijdag 12 /09/2014

week nr.: 2

beleving/project: zwemmen, tutti frutti

begrippen: verhalenboom, tutti frutti, warm/ koud, allemaal /genoeg, dik/dun, bang, vingers,

Maandag 08/09/2014

08:40 – 09:10: onthaal met kringmoment

09:10 – 10:00: vrije werktijd en aanbod: nieuwe (zand)bak in gebruik nemen en vullen met de ballonnen, nu is het een ballonnenbak

10:00 – 10:20: eetmoment in de gang

10:40 – 11:10: vrije werktijd /aanbod: verhalen voor onze verhalenboom bewerken met afbeeldingen, knippen, schilderen, plasticine

11:10 – 11:20: opruim

11:20 – 11:30: verhalen vertellen voor onze verhalenboom:1.waar is de ballon, 2.auw,3.sloffendokter

11:30 – 12:00: eetmoment aan tafel

13:00 – 14:00: vrije werktijd/aanbod: samen met de kleuters de mannetjes , dieren en auto’s in scene zetten zodat er foto’s kunnen gemaakt worden voor op de speelbakken, parcours aanleggen met wegmarkering tape voor de fietsen, we maken daarbij de afspraak dat de fietsen omdraaien aan de knutselhoeken zodat de fietsers de knutselaars niet storen

14:00 – 14:15: eetmoment

14:30 – 15:20: opruim/afsluitronde: verhaal: “Waar is konijn?”, we bekijken de foto’s die ondertussen van de klas en de kleuters zijn genomen op het nieuwe grote scherm, kringgesprek over de hoekjes die er al zijn, over de activiteiten die we al deden

 

Dinsdag 09/09/2014

08:40 – 09:10:

09:10 – 10:00: beweging, parcours: kruipen, klimmen , parcours: tollen en rollen

10:00 – 10:20: eetmoment in de gang

10:40 – 11:10: vrije werktijd /aanbod, lied en spel, klappen in je handen

11:10 – 11:20: opruim

11:20 – 11:30: verhaal

11:30 – 12:00: eetmoment aan tafel

13:00 – 14:00: vrije werktijd/aanbod/BO, op zoek naar (eetbare) bloemen in de tuin

14:00 – 14:15: eetmoment

14:30 – 15:20: opruim/afsluitronde: MO,BO,EXP,spel, dans alle lieve kinderen die dansen in het rond

 

Woensdag 10/09/2014

08:40 – 09:10: onthaal met kringmoment: de praatronde mat wordt gelegd om de appels van het tutti frutti moment te introduceren (eerste stap voor de praatronde)

09:10 – 10:00: vrije werktijd en aanbod: waterschilderijen maken, inleiding op het zwemmen van vrijdag met waterverstuivers spuiten op verfvlekken en met keukenrol hierop stempelen

10:00 – 10:20: eetmoment in de gang

10:40 – 11:00: tutti frutti: we eten appels in de kring en ondertussen wordt er verteld over soorten fruit en wat iedereen wel of niet lekker vindt

11:00 – 11:30: vrije werktijd /aanbod: waterschilderijen afwerken

11:30 – 11:40: opruim

11:40 – 12:00: afsluitronde: verhaal: “De eend op de pot”, de eendjes om te vissen worden bijgehaald en we spreken af dat we die vrijdag mee naar het zwembad nemen

 

Donderdag 11/09/2014

08:40 – 09:10: onthaal met kringmoment

09:10 – 10:00: vrije werktijd en aanbod, lied en dans , tiere liere lom dansen in de kring en draai je nu maar om

10:00 – 10:20: eetmoment in de gang

10:40 – 11:10: vrije werktijd /aanbod, sportklas, spel met de hoepel : de hoepel is ons huis, we dansen rond de kring van hoepels, als de muziek stopt en de, opruimbel gaat , gaan we vlug in ons huisje zitten.

11:10 – 11:20: opruim

11:20 – 11:30: verhaal

11:30 – 12:00: eetmoment aan tafel

13:00 – 14:00: vrije werktijd/aanbod, open kleuter atelier, spelen in de nieuwe klas

14:00 – 14:15: eetmoment

14:30 – 15:20: opruim/afsluitronde

 

Vrijdag 12/09/2014

08:40 – 09:10: onthaal met praatronde mat, voorbereiding op de praatronde, Lucas en Jasper tonen wat ze bij hebben en vertellen erover

09:10 – 10:00: vrije werktijd en aanbod: zwemmen voorbereiden

10:00 – 10:20: eetmoment in de gang

10:40 – 11:10: vrije werktijd /aanbod: spelen met (water) instrumenten: de oceaantrom en de regenstok, expressie met deze instrumenten, we gaan onder de douche(regenstok) en springen over de golven van dezee bij rustig weer maar ook bij stormweer (de oceaantrom)

11:10 – 11:20: opruim

11:20 – 11:30: verhaal: met de bus op stap, “Max zit naast de chauffeur”

11:30 – 12:00: eetmoment buiten aan de picknick tafels

13:00 – 15:20: zwemmen

 

Comments are closed.