strapweek

wij maakten samen een nieuwe klastekst rond  het verkeer, de beleving van hun op dit moment. Dus het blotevoetenpad, de uitstap moest er dan ook in 😉 

 

We maakten ook bijpassende tekeningen

We zaten deze week vooral veel samen met het 2de en 1ste leerjaar. We werkten met een contractbundel. Hier konden ze op eigen tempo en naar eigen verlangen in de bundel werken. Ook rekenen, lezen en schrijven kwam dagelijks aan bod.

Op dinsdag maakten we een korte verkeerswandeling, want hun gezichtjes puften en blonken al snel van de zon. We hebben het oversteken wel goed geoefend.
Achteraf bespraken we de verkeersborden en sorteerden we ze in ik moet, pas op en ik mag niet borden.

Woensdag genoten we van een heerlijk blotevoetenpad, waarvan foto’s nog volgen.
Vrijdag was dan de officiële strapdag. We splitsten ons op in twee groepen om de veiligheid te kunnen waarborgen. De groep die niet fietste, speelde verkeerspelletjes op de stoep voor de poort.
Ik wilde graag een parcour met hun fietsen, maar we merkten al snel dat afstand houden, bochten nemen, met elkaar rekening houden ook al een leerschool was.
de kinderen van het eerste zijn de cijfers aan het leren schrijven. We deden de 8 al schrijfdansend en maakten er een raceparcour van.
 

Comments are closed.