spannende week

Maandag 13/10/2014 tot en met vrijdag 17/10/2014

week nr.: 7

beleving/project: grootouderfeest en verder uitwerken van het keuzesysteem in de hoeken /neuzen

begrippen: heel veel, jong/oud, lang geleden, allemaal

 Maandag 13/10/2014: Hoekenfoto’s  aanbrengen waar de kleuters hun symbolenkaartje moeten ophangen om te kunnen gaan spelen: boerderijhoek, maïsbak, automat, krijtbord, duplo bouwhoek,…We doen een zoekspel met de hoekenfoto’s als verwerking, in oefening van  het keuzesysteem met de symbolenkaartjes. We zoeken waar nog geen keuzeblad hangt en bekijken hoeveel kleuters er kunnen spelen of werken.We bekijken het foto blad van de kleuters, vertellen over o.a.de grootouders, de kleuters tonen aan mekaar wat er op de foto’s staat en wie dit allemaal is.

Dinsdag 14/10/2014: We oefenen voor het oma en opa feest, dansjes met de paraplu en liedjes( drie kleine kleutertjes die zaten op het hek, onder moeders parapluparapluutje parasolletje, drie dikke boeren onder ene paraplu).Samen met de klas van de oudste kleuters oefenen we verder voor het oma en opa feest.

Woensdag 15/10/2014: We knutselen, plakken met stickers allerlei geometrische vormen.De kleuters hangen de stickers op hun neus en het verhaal van: “Hoe Tito zijn neus kwijt speelde”, wordt erbij gehaald. De neuzen worden geschminkt en ondertussen spelen we met het versje “Hèe, je neus zit los”(spelletje met neuzen pakken en tussen je vingers verstoppen)

versje:

hèe , je neus zit los

ik kan hem zo maar pakken

wil je hem terug?

dan zal ik hem plakken

Donderdag 16/10/2014: We gaan terug in de tijd van toen de grootouders nog op school zaten en vieren samen met de grootouders feest in Terkoest ( optreden van alle klassen en taart eten met de grootouders)

Vrijdag 17/10/2014: praatronde: we blikken terug op het feest van gisteren. We doen ons eerste onderzoek: neuzen, onderzoeken welke neuzen er allemaal bestaan, we zoeken dit op onze computer, we gaan in de klasboeken op zoek naar neuzen van dieren. Ondertussen oefenen we het versje in.En doen we nog een kringspel: wie zijn neus is het?Namiddag doen we een fotosessie en wordt ieders neus getrokken om later te gebruiken.sapperlotepietjesmoment :een toonmoment waar alle klassen iets vertellen of tonen aan mekaar, zodat we op de hoogte blijven waar ieder mee bezig is..Als afsluiter is er nog een “kamishibai” verhaal van Kas die bij zijn oma en opa gaat logeren.

 

Comments are closed.