De eerste onderzoeken

Uit de eerste praatronde pikten we al enkele onderzoeksvragen. Vandaag werkten we in kleine groepjes rond :

  • Past een reuzenrad in onze klas ?
  • De wereldbol met voornamelijk de landen België en de Filipijnen.

L. Bracht een boekje met waterverf mee. Dit gebruikten we dan meteen om de wereldbol te schilderen na deze grondig te bezichtigen en te bespreken. We vergeleken België en de Filipijnen met elkaar. Ook gewoontes en vlaggen verschillen van elkaar. Deze vlaggen maakten we na.

Voor het reuzenrad bekeken we een filmpje. Hoe ziet het eruit ? Welke vorm heeft het ? Hoe draait het ? Wat zijn de onderdelen ? Maar vooral hoe hoog is het ? We vonden op internet dat een reuzenrad van op de kermis +_ 30 meter hoog is. Om te weten of onze klas hier hoog genoeg voor is gingen we meten. Onze klas was bijna 3 meter hoog. We moeten dus zeker 10 keer al onze klas op elkaar hebben voor alleen maar de hoogte van het reuzenrad. Achteraf gingen we nog aan de slag met constructiemateriaal om draaibewegingen na te bootsen.

 

Comments are closed.